vineri, 18 decembrie 2009

AXA TIMISOARA-BUCURESTI















Sau BUCURESTI-TIMISOARA.
Ca sa nu suparam pe nimeni.
O axa puternica.
Cele doua orase.
Sunt legate.
Ombilical.
Nu mai pot fi despartite.
Desi.
De cand ma stiu.
Ne-au asmutit pe unii.
Impotriva celorlalti.

***
Bucurestiul iubeste Timisoara.
Timisoara.
Este recunoscatoare
Bucurestiului.
Axa Bucuresti-Timisoara.
Sau Timisoara-Bucuresti.
Ca sa nu se supere nimeni.
Nu trebuie.
Zgariata.
De ghearele orgoliului.
Zgandarit mereu.
De feseneaua emanata.
Ion Iliescu si PSD.

***
Pentru timisoreni.
Am o vorba.
Dintre toti bucurestenii.
Pe care.
I-am cunoscut.
Nici unul nu vorbeste urat.
Despre Timisoara.
Daca e sa fie.
Pe a dreapta.
Am auzit timisoreni hulind.
Propriul oras.
Doar doi sau trei.
E drept.
Dar au facut asta.
Dupa ce s-au mutat.
Aici la Bucuresti.
In incercarea aceea.
De prost gust.
De a fi altceva.
Pentru a fi.
Acceptati.
Uscaturi avem.
Si noi.

***
Eu.
Sunt eu.
Vad bucuresteni.
Care se mira.
Ca m-am mutat aici.
Timisorean fiind.
Mi-am facut prieteni aici.
Am fost ajutat.
Adesea.
Cum la Timisoara.
Nu as fi fost ajutat.
Pentru ca acolo.
Gandim "nemteste".

***
Mai in gluma.
Mai in serios.
Spun mereu.
Ca noi banatenii.
Avem doua pacate.
Suntem "scotienii Romaniei" .
Si suntem cu nasul in vant.
E adevarat.
Suntem mandri.
De istoria noastra.
Avem de ce.
Si suntem.
Buni la dramuit.
Banii.
Dar.
Chiar noi insine.
Trebuie.
Sa dovedim.
Ca meritam.
Stima celorlalti.
Fiecare dintre noi.
Continuu.

***
Dar.
Am sa va rog.
Pe cei din Timisoara.
Care stiti.
Cat de dor.
Imi este de casa.
Sa intelegem.
Impreuna.
Nu bucurestenii.
Hulesc Timisoara.
Ci altii.

***
Venetici.
Din toate colturile tarii.
Care au interesul.
Ca noi.
Sa nu fim uniti.
Crin Antonescu.
Nu este bucurestean.
Hrebenciuc.
Nu este bucurestean.
Iliescu.
Nu este bucurestean.

***
Bucurestiul iubeste Timisoara.
Timisoara.
Trebuie.
Sa faca la fel.
Pentru ca fara Bucuresti.
Am fi fost un zvon.
Iar Bucurestiul fara Timisoara.
Nu ar fi avut motiv.

***
Am suferit impreuna.
Ne-am pansat reciproc.
Ranile.
Ne-am sprijinit.
Unii pe altii.
Ca sa putem sta drept.
Scursorile.
Din alte locuri.
Incearca sa ne asmuta.
Pe unii.
Impotriva altora.
Nu vor reusi.

AXA TIMISORA-BUCURESTI.
sau
AXA BUCURESTI-TIMISOARA

Amenintatoare perspectiva pentru unii...
Pentru ca nu poate fi impiedicata sa existe...

Un comentariu: