luni, 6 ianuarie 2014

6 Ianuarie 2013

 Si, vesel nevoie mare, azi de dimineata m-am dus la servici. Ca deh, azi a zis Governu' ca incepem, noi cei de la Intreprinderile de Stat.
Lumea, bucuroasa ca a inceput noul an. Povesti, urari, toate cele obisnuite. Oameni normali, intr-o lume normala. 
Dar am facut o greseala. Am mers sa salut si sa urez cele bune administratorului Intreprinderii. Ca un baiet bine crescut, l-am intrebat cum e noul an...
"La fel."
Laconic.
" Nu s-a schimbat nimic. De ce sa zic prostii. E o traditie la noi, sa nu ne schimbam. Si sa raminem in si de rahat."
***
Pleosc! Drept peste cap!
Ati primit vreo data o palma, din senin? Asa, data din fundul gradinii, ca mana grea a stramosilor nostri daci? Ei, mie nu mi s-a intimplat. 
Dar am descoperit ca nu e niciodata prea tarziu. Pina si urechile au inceput sa imi fluiere.
Dusa a fost magia Craciunului.
Dus a fost si Anul Nou.
Urarile.
Bucuria.
Veselia.
...
M-a apucat o usoara senzatie de anxietate. De angoasa. Brusc mi s-a oprit privirea pe steagul Tricolor al Intreprinderii. Mi-am adus aminte de calitatea mea de roman, si de cetatean al acestei tari. Si de faptul ca sint vesnic pasibil de pedeapsa pentru aceasta calitate a mea. Mi-am amintit ca nu am drepturi. Mi-am amintit ca nu am voie sa am aspiratii. Sau vise. Mi-am amintit ca nu am voie sa am ce sa imi amintesc. Si nici nu am voie sa pomenesc de existenta unei zile de maine.
***
Nu e bine sa iei palme. Nici macar la figurat. Palma te trezeste. 
Clasa politica te vrea amortit, adormit, inspaimantat si infometat. Altfel, devii pasibil. Pasibil de diverse.
***
Mi-a venit in minte o intrebare interesanta, indusa de prea-pacatoasa palma primita:
"Oare, la anu' pe vremea asta, o sa mai scrie pe mine Cetatean UE? Sau voi fi un prea-plecat iobag in Mosia Prea-Medievala rRomaneasca, prima tara cu adevarat Comunista a Lumii, in care toti Iobagii sint egali, si doar Stapinii sint Stapini."
***
Am baut o cafea. Am fumat o tigara. Si mintea mea a inceput sa o ia pe fagase mai practice, mai lumesti...
"Oare cit costa o pusca cu luneta...? Dar un cartus de dinamita? Un kilogram de cuie?"
Cagula o aveam deja, deci nu ridica probleme.
***
PS.
Maine e Sf. ION. Oare de ce numele asta imi produce fiori cu totul si cu totul nedoriti...?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu