miercuri, 29 octombrie 2014

Apel la ratiune. Dar si la actiune.

 Astazi dimineatza, ca tot omu', am fost sa iau de-ale gurii. La Billa.
Cind am iesit, in usa statea o babutza. Curata, romanca, nu ciocardea, tremurind de frig. Vizibil jenata si rusinata de pozitia in care era silita de viata sa isi adune niste marunti pentru mincare. Incercind sa vinda doua buchetele firave de flori. I-am dat 20 de lei. Atita am mai avut. Vazind ca nu vreau sa iau florile, femeia a inceput sa plinga.
***
Episodul acesta m-a facut sa ma simt partas. Partas la o vina nationala care o avem. Pentru ca nu am facut ce trebuie, pentru ca nu ne-am opus mai mult, cei ce stiam ce va urma. Pentru eterna noastra frica de represalii.
Care e diferenta, in fapt, intre o crima si a condamna oameni demni la o viata sub-mizera, de tip Africa Congoleza? O viata mizera e preferabila unei morti demne? De cind si dupa ce standarde?
***
Ceea ce vedeti in imaginea de mai sus e o arma de precizie. E ceva la ce ar trebui sa apelam in relatia noastra cu "alesii pulimii". O sa ziceti de ce un sniper, daca poti sa le tai gitul pe fata? E simplu, doamnelor si domnilor. Ei o fac pe ascuns, pe la spate. Ce-ar fi sa le servim aceeasi doctorie? Eu cind aud de sedinte de guvern ma gindesc intotdeauna cu frica ce mijloc de-a ne fura au mai gasit, si de-a ne nenoroci o viata deja mult prea mizera. Ce-ar fi sa le tremure si lor izmenele de cite ori isi plimba avutiile pe strada? De cite ori copii le ies in cluburi si la curve? De cite ori se aduna destui la un loc ca sa reprezinte o tinta viabila? Sa stie ca ii va ajunge, dar sa traiasca cu frica ca nu stiu cind. Cum traim noi cu frica oricarei ierni sau oricarui an electoral, cind birurile se dubleaza.
Daca e sa fie Ev Mediu, pai Ev Mediu sa fie.
***
Acest post e o instigare la violenta?
Desigur ca e. Si ma doare exact in cur de cei carora nu le place, sau cred ca e prea radical.
Inainte de-a incepe sa comentati cu tot soiul de idei imbecile conform carora agresorul are mai multe drepturi decit victima doar pentru ca o societate criminala a setat regulile asa, si daca e scris e sfint... ginditi-va 5 minute.
Putea sa fie doar un etern tigan cersetor.
Ok.
Dar.
Putea sa fie mama mea. Care dupa o viata de munca inalt calificata are pensia unui necalificat.
Putea fi mama TA. Care poate nu merita mai putin decit mama MEA.
De ce risca MAMELE NOASTRE sa ajunga acolo?
Simplu. Pentru ca noi, ca oameni, sintem coautorii acestei situatii.
Prin prostie.
Prin frica.
Prin lene.
Prin interes. Sau dezinteres.
Prin lipsa de dorinta de-a ne cere drepturile.
O sa ma intrebati ce am facut eu, de imi permit sa scriu astea.
Simplu. Eu macar am deschis gura, si am avut curajul sa ramin la valorile mele. Voi ce ati facut?
***
 Deci.
Votati PSD.
Votati toata gasca de parveniti care doresc sa mentina acest sistem, in care devii mai putin decit un pres la usa imbuibatilor.
Votati "raul mai mic". 
Nu ma obosesc sa pun aici pomelnicul excrocilor care doresc sa perpetueze asta.
Spun doar atit.
Din tona de "catindati" la presedentie, o singura persoana doreste sa puna capat acestei situatii.
Fatis, fara sa se ascunda.
Culmea, nu unul din "Barbatii Neamului". Aia prefera sa fie Lotrii.
Persoana la adresa careia, din lipsa de alte argumente, am ajuns sa citesc reprosuri legate de MODUL in care se promoveaza in campanie, ca si vizual. Hai, mai lasati-ma in pace...
Si nu ma refer aici la Coana Chiritza de Plescoi. O curva ramine o curva. Una e sa vrei sa o futi, alta e sa o faci presedinte.
***
Oameni, e treaba voastra ce alegeti.
Dar ginditi-va ca toti aveti parinti. 
Copii.
Si ca, cindva, s-ar putea sa ajungeti in situatia in care unul dintre copii dumneavoastra sa scrie despre voi ce am scris eu despre anonima babutza de la Billa Timisoara. Insa va spune ca va meritati soarta.
Si ca cineva ride de voi de cite ori dati cu stampila pe gasca de hoti.
Si, de fapt, au dreptate sa rida. Pentru ca fix ati ingrosat hoarda de prosti ai natiunii.
***
DEMNITÁTE, (2) demnități, s. f. 1. Calitatea de a fi demn, atitudine demnă (2); autoritate morală, prestigiu. ♦ Gravitate, măreție. 2. Funcție sau însărcinare înaltă în stat; rang. – Din lat. dignitas, -atis (după demn).   
Pina si imbecilii care se culturalizeaza pe Google ar trebui sa stie ce inseamna asta.
Totusi, de ce si cind am pierdut-o?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu